Modersmålsundervisning

I Københavns Kommune foreligger der en politik beslutning om at tilbyde modersmålsundervisning til alle skolebørn med andre modersmål end dansk. Der oprettes hold, hvis der er et tilstrækkeligt antal tilmeldinger. Der kan læses mere om lovgrundlag på modersmålsskolens hjemmeside:

mms.aula.dk

Modersmålsundervisningen organiseres via modersmålsskolen, som er en afdeling på Tove Ditlevsens Skole. Aktuelt undervises 2200 elever på 150 hold af 51 modersmålslærere. Undervisningen er placeret på skolerne rundt omkring i alle kommunens bydele.

Det er ledelse på modersmålsskolen, der tager stilling til, om der skal oprettes et nyt hold. Det væsentligste kriterium for oprettelse er, om der vil være nok elever på holdet.

I skoleåret 2021-2022 undervises der i følgende modersmålshold på KFS:

• Arabisk
  • Kinesisk
  • Urdu
  • Spansk

På nedenstående link kan man klikke ind og læse mere om de forskellige modersmålshold på Kalvebod Fælled Skole: