Fælles skoledistrikt i Ørestad

5 årig forsøgsordning med fælles skoledistrikt i Ørestad

Fra skoleåret 2021/2022 vil alle børn, der skal starte i skole i Ørestad, blive indskrevet i ét fælles distrikt.

Vi er i en særlig situation i Ørestaden, hvor skolerne vokser hurtigt på samtlige årgange, i takt med at bebyggelsen i området udvides. Derfor har Borgerrepræsentationen i København besluttet at oprette en 5årig forsøgsperiode, hvor de tre skoler har ét fælles skoledistrikt. Det betyder, at alle elever der flytter til området, vil blive indskrevet i ét fælles distrikt og efterfølgende optaget på én af de tre skoler, ud fra ønsker og muligheder. Man har derfor ikke krav på at blive optaget på en bestemt skole, men på at blive indskrevet på én af skolerne.

Det fælles skoledistrikt er en 5-årig forsøgsordning, der skal sikre en bedre udnyttelse af skolernes kapacitet. Og dermed gøre det muligt for skolerne at levere den bedst mulige faglige og pædagogiske kvalitet til eleverne.

I det fælles skoledistrikt, er der følgende tre skoler:

• Ørestad Skole (3. sporet skole)
  • Kalvebod Fælled Skole (3. sporet skole)
  • Skolen på Hannemanns Allé (4. sporet skole)

Nederst på siden finder I en præsentation af hver skole.

Hvilke årgange har de tre skoler?

To af skolerne i det fælles skoledistrikt er stadig under opbygning, hvilket betyder at de stadig ikke har spor fra 0. til 9. klasse.

Nedenfor kan man se en oversigt over, hvilke årgange de forskellige skoler har, de kommende år:

Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret Skoleåret
20-21 21-22 22-23 23-24 24-25 25-26 26-27 27-28 28-29 29-30

Ørestad
Skole

0-9. kl.
Kalvebod Fælled
Skole
0-6. kl. 0-7. kl. 0-8. kl. 0-9. kl.
Skolen på
Hannemanns Allé
0. kl. 0-3. kl. 0-4. kl. 0-3. kl. 0-4. kl. ntation0-7 kl. 0-8. kl. 0-9. kl.

Hvem er omfattet af det fælles skoledistrikt?

Alle elever, der starter i skole fra 1. august 2021 og med adresse i det fælles distrikt.

Se her hvilket skoledistrikt dit barn tilhører.

Er der søskendegaranti?

Kalvebod I Københavns Kommune gælder søskendegarantien kun i forbindeelse med indskrivning til 0. klasse (i indskrivningsperioden). Vi kan derfor ikke garanterer at søskende kommer på samme skole, men forsøger naturligvis i videst muligt omfang at imødekomme ønsker om samme skole for søskende.

Hvilke kriterier er der for tildeling af skole?

Der lægges vægt på familiens ønsker, kapaciteten på den enkelte skole og afstand mellem skole og hjem.

Præsentation af Ørestad Skole

Shape Created with Sketch.

Præsentation af Kalvebod Fælled Skole

Shape Created with Sketch.