Digital dannelse

Digitale medier er en del af vores dagligdag. Når vi på KFS anvender digitale medier har det både et fagligt og et socialt sigte. Der ligger mange gode skoleopgaver og søgemuligheder online samt muligheden for kreativ udfoldelse. Spil og diverse programmer samler børn og skaber venskaber på kryds og tværs.
Brugen af digitale medier medfører risiko for digital mobning. Digital mobning har ingen grænser, og alle kan rammes når som helst, hvor som helst. Forældre er derfor vigtige medspillere, når det gælder digital mobning. Derfor er det vigtigt at have en god og sund kultur omkring den digitale mediebrug i både skolen og fritiden.
For yderligere information og inspiration anbefaler vi at kigge på følgende links:

Vi henviser derudover til vores folder om digital dannelse, som er at finde på vores hjemmeside. Heri finder du mere udførlig rådgivning og vejledning om digital sikkerhed og etikette.
Læseplan for digital dannelse
På KFS arbejder vi overordnet med børnenes digitale dannelse. I undervisningen tages på alle klassetrinene 1.-5. bl.a. afsæt i ”Grundpakken til folkeskolen” udbudt af Center for Digital Dannelse. Grundpakken består af en række forskellige undervisningsmaterialer til 1.- 9.klassetrin:

Se skolens politik for brug af mobiltelefoner: https://kfs.aula.dk/vores-skole/om-kalvebod-faelled-skole/mobilpolitik