Retningslinjer for kommunikation med hjemmene via AULA og Meebook

Kalvebod Fælled Skole februar 2020

Retningslinjer om kommunikation med hjemmene via Aula og Meebook

Retningslinjen er blevet udfærdiget på baggrund af bekymring fra skolebestyrelsen, da de oplever mange forskellige måder at kommunikere med hjemmene på. Vi ønsker en ensretning mellem årgangene og klasserne.

”Vi tilstræber at sende informationer for kommende uge på én gang og at det er skrevet til hjemmene senest fredag kl. 15”.

Kommunikationsniveauer:

• Ugeplanerne skrives i Meebook og så de kan ses i Aula. Ugeplanerne indeholder det faglige indhold for fagene generelt, samt evt. sidetal i bøger eller titler på materialer.

• Generel info til hele klassen om praktiske ting eller trivsel skrives som opslag i Aula. Det kan fx være: ”husk tur torsdag”, ”medbring syltetøjsglas til N/T”, ”nye legegrupper”, ”fælles socialt fokus”, ”morgensang om tirsdagen” osv.

• Individuel kommunikation omkring enkelt eller enkelte elever skrives som besked i Aula. Husk at være opmærksom på personfølsomme beskeder skal ”markeres som følsomt”.

• Telefonopkald: ved akut behov for kommunikation med hjemmet eller hvis det vurderes der skal informeres eller følges op mundtligt.

Har du brug for hjælp til Meebook eller Aula så er der hjælp at hente hos Stine SV eller Tobias TM