Tilflytter

Tilflytning og skolestart efter 1. august 2021

Hvis du flytter til Ørestaden og dit barn skal starte i skole efter sommerferien, vil I tilhøre det fælles skoledistrikt, og I tildeles en skole efter gældende regler. I kan læse mere om det fælles skoledistrikt og hvad det betyder, under fanen "Fælles skoledistrikt i Ørestad".

Sådan skriver du dit barn op til en skole i Ørestad

Kontakte én af de tre skoler, I finder kontaktoplysningerne nedenfor:

Tlf. E-mail
Ørestad
Skole
35 30 23 10 oerestadskole@buf.kk.dk
Kalvebod Fælled
Skole
82 56 69 90 Kfs@buf.kk.dk
Skolen på
Hannemanns Allé
82 56 56 50 Sph@kk.dk

Sådan er indskrivningsprocessen

1. Skolens sekretær tager imod jeres informationer
  2. Skolen giver besked videre til forvaltningen, hvor et anvisningsudvalg håndterer fordelingen af alle elever i det fælles Distrikt Ørestad
  3. Anvisningsudvalget vurderer hvilken skole der er mulighed for optagelse på. Man kan tidligst få svar på hvilken skole man får tildelt, en måned før dokumenteret indflytningsdato (se forklaring nedenfor)
  4. Skolen man har fået tildelt vil kontakte jer så snart det er muligt, og så vil den pågældende skoles indskrivningsprocedure gå i gang herfra

Forklaring på punkt 3

Ørestaden er som område præget af stor til- og fraflytning, hvilket betyder at årgangskapaciteten kan varierer fra uge til uge. For at opnå den bedste kapacitetsudnyttelse og for at opnå så mange familiers skoleønske som muligt, tilstræber vi at undgå at pladser er "spærrede" af kommende elever i længere perioder. Derfor prioriteres der, at pladser i videst muligt omfang fordeles i samme rækkefølge, som eleverne skal starte på en skole i distriktet.