Præsentation fra Information møde omkr. indskrivning 2024/2025

Indskrivning til kommende skoleår 2024/2025

Undervisningspligten starter den 1. august i det kalenderår hvor dit barn fylder 6 år. Det er barnets folkeregister adresse som afgør hvilken distriktsskole barnet tilhører.

https://www.kk.dk/borger/pasning-og-skole/skole-og-fritid/skole-og-fritidsinstitution kan du se hvilken københavnerskole der er dit barns distrikt skole.

Den 6. oktober 2023 vil alle distriktsforældre modtaget et informationsbrev i e-Boks, med informationer om den digitale skoleindskrivning. Indskrivningsperioden, for skolestart i skoleåret 2024-2025, vil være fra den 6. november til den 26. november 2023, og alle der søger om optagelse på en folkeskole, vil den 25. januar 2024 modtage svar fra skolen i e-Boks.

I Ørestaden er der fra skoleåret 2021-2022 ét fælles skoledistrikt. Det betyder, at alle børn som fra 1. august 2024 skal starte skole i Ørestaden, bliver skrevet op til ét fælles skoledistrikt som dækker skolerne:

• Ørestad Skole
  • Kalvebod Fælled Skole
  • Fælledby Skole
  • Skolen på Hannemanns Allé

Vi I distrikt Ørestad invitere jer forældre til to arrangementer:

- Fælles informationsmøde 7. november

- Rundvisninger på skolerne i Distrikt Ørestad 9. november

Fælles informationsmøde - tirsdag den 7. november 2023
fra kl.17:00-18:30
Sted: Kalvebod Fælled Skole, idrætshallen
Adresse: Else Alfelts vej 2, 2300 København S

På informationsmødet vil I få en kort præsentation af de fire skoler. Herudover vil I høre lidt om:

- Fælles skoledistrikt – hvad betyder det?

- Hvordan det er at være forælder på en nystartet skole

- Maj/juni-forløb, herunder hvad det vil sige at være forårsbarn

Rundvisninger på skolerne i distriktet - torsdag den 9. november 2023

Rundvisningerne er klokken 16:30, 17:15 og 18:00 på alle distriktets 4 skoler:
- Kalvebod Fælled Skole, Else Alfelts vej 2, 2300 København S

- Ørestad Skole, Arne Jacobsens Allé 21, 2300 København S

- Fælledby Skole, Ørestads Boulevard 218, 2300 København S

- Skolen på Hannemanns Allé, Ørestads Boulevard 218, 2300 København S

(Bemærk venligst at rundvisningerne på Skolen på Hannemanns Allé og Fælledby Skole er på samme adresse)

Se mere i vores velkomstbrev fra den 6. oktober 2023: